Parta
Parta je název pro drobné, dočasné a hlavně nezávazné uskupení, které skrývá několik výhod.
Mezi takové zejména patří:
- sdílení zkušeností - v případě, že jiný člen party ve Vaší blízkostí usmrtí jiného tvora, tak za něj obdržíte zkušenosti
- možnost sledování stavu staminy a many ostatních členů party - dodatečné informace se zobrazí po vytáhnutí záložky postavy
- pozorování aktuální pozice za pomocí programu Razor - rozkliknutím mapy tlačítkem "Open UO Positioning System" v záložce General
- soukromý chat skrze celou hru - napsáním lomítka "/" nebo příkazu ".p" před text ve hře
- přehled o činnostech ostatních členů v boji - v tabulce pod příkazem ".PartyStatus"
Partu je možné buď založit, pokud v žádné nejste, příkazem "/add" a zacílením první postavy, s kterou chcete Partu sdílet. Stejným příkazem potom vy, jakožto vůdce Party (neboli ten, kdo ji zakládá), můžete přizvat další členy.
Toto přizvání je druhá možnost, jak se do Party dostat. Poté co obdržíte pozvánku budete vyzváni k potvrzení, že opravdu chcete být členem. K potvrzení slouží příkaz "/accept", pokud do Party vstoupit nechcete, můžete napsat "/decline" nebo prostě počkat, až pozvánka vyprší.
V případě, že chcete z nějaké party vystoupit, tak lze tak učinit příkazem "/quit". Pokud jste vůdce Party a takto z ní vystoupíte, vedení přechází na dalšího člena v pořadí.
Partu lze také ovládat za pomocí menu, které lze zobrazit rozkliknutím druhého svitku zleva na Paperdollu. Kromě tlačítek na výše zmíněné příkazy "/add" a "/quit" je zde také možnost vyhazovat jednotlivé postavy z Party nebo jim psát soukromou zprávu. Také zde můžete nastavit, zda členové Party mohou nebo nemohou vybírat věci z Vaší mrtvoly.
Parta má pár krátkých a jednoduchých pravidel:
- Není možné být v jeden moment členem více Part
- Parta musí mít minimálně 2 členy
Party status
Další funkcí, kterou Parta nabízí, je možnost sledovat zapojení členů Party v boji. Od doby, co přijde postava do party, se jí započítávají všechny hodnoty o uděleném, přijatém i vyléčeném zranění. Ty se zapisují a je možné je zobrazit v tabulce za pomocí příkazu ".PartyStatus" nebo lze tento příkaz umístit na lištu (.lista).
S touto funkcí pak souvisí návazný příkaz ".PartyStatusReset", který Vaše hodnoty vynuluje a počítání tak začne od nuly.
Pro vůdce Party pak slouží podobný příkaz ".ForcePartyStatusReset", který vynuluje získané hodnoty všem členům.
Místo těchto příkazů lze využít nabídky v nastavení tabulky .partystatus.
Velká parta
I když je ve svitku Party pouze 10 pozic, lze do party přidat neomezený počet postav. Postavy, které jsou nad tento počet, ale čelí díky omezení klienta některým nepříjemnostem:
- do partychatu mohou psát pouze přes příkaz .p, nikoliv přes lomítko
- není možné jim sledovat manu a staminu (jejich záložka vypadá jako běžná záložka) a pokud zemřou ve vaší blízkosti, záložka se jim zavře
- nejsou vidět v seznamu ve svitku Party (toto je ale snadné jednoduše obejít přes PartyStatus, kde jsou vidět všichni členové party - proto doporučujeme při zakládání takto velké party sledovat především PartyStatus)
Všechny ostatní výhody party jsou jim zachovány:
- dostávají zkušenosti za zabité nepřátele
- Razor je chápe jako členy party (užitečné zejména pro makro na zacílení nepřítele a také pro sledování přes UO Positioning System)
- jejich činnosti v boji lze sledovat přes PartyStatus