Lave menu


Ovládání hry

Obrazovka

Okno hry se skládá ze dvou hlavních částí: pozadí, na které je vhodné umístit různé záložky a herní obrazovky. Postava za kterou hrajete se nachází vždy ve středu herní obrazovky.

Základní funkce:

  • Dvouklik na svou postavu - otevření Paperdollu postavy
  • ALT+ J - otevření Journalu
  • ALT+ R - otevření mapy okolí
  • Tabulátor - přepne mezi stavem Klidu a Boje

Paperdoll

Zde vidíte náhled Vaší postavy, s výbavou, kterou má zrovna na sobě. Tento náhled také slouží k oblečení nebo sundání zvolené části výbavy. To se dělá buď přesunutím předmětu (kliknout a držet) do plochy Paperdollu pro oblečení, nebo přesunutím předmětu z obrázku postavy zpět do batohu.
Další důležitou součástí Paperdollu jsou tlačítka v pravé části:

  • Pomoc - otevře okno, pomocí kterého je možné napsat zprávu správcům hry, pokud máte nějaký závažný problém.
  • Nastavení - nastavení základních funkcí clienta.
  • Odhlásit - odhlášení ze serveru.
  • Questy - otevře Váš zápisník s aktuálními úkoly.
    Obsahuje také Denníček - zápisy některých Vašich činností od probuzení u léčitele, je možný přidat vlastní zápis.
  • Dovednosti - seznam všech dovedností a jejich hodnoty. U dovedností, které se aktivně používají, je zde možné táhnutím a přesunutím mimo plochu okna Dovedností vytvořit rychlou záložku pro aktivaci zvolené dovednosti.
  • Postava - otevře hlavní okno pro správu postavy. Zde můžete vidět aktuální počet zkušenost a reputace a nastavovat Talenty, Perky, Staty a Dovednosti.
  • Klid/Boj - Slouží pro přepnutí stavu Klidu a Boje. Stav Boje je nutný pro útok zbraní na nepřátelského tvora.
  • Stav - otevře nové okno s přehledem aktuálních informací o postavě. Je zde vidět aktuální síla, obratnost, inteligence, počet životů, staminy, many, štěstí, rozsah způsobeného zranění, odolnosti, obnos peněz, které má postava u sebe, zatížení a maximální nosnost postavy a počet tvorů, kteří postavu následují.

Pohyb

Pro pohyb své postavy stačí držet pravé tlačítko myši ve směru od postavy, kterým se chcete vydat. Pokud držíte kurzor poblíž postavy, tak bude chodit kroky, při vzdálení kurzoru od postavy začne běhat.

Interakce se hrou

Pro ovládání hry slouží povětšinou myš (tedy klikání, dvojkliky atd.), příkazy nebo klávesové zkratky jednotlivých maker.

  • klik levým tlačítkem - většinou vyvolá nabídku daného objektu ve hře
  • dvojklik levým tlačítkem - použije předmět, otevře paperdoll (pokud je postava v klidovém stavu) nebo zaútočí na cíl (pokud je v bojovém stavu)
  • kliknutí pravým tlačítkem - zavře okno
  • příkazy

Boj

Bojovat je možné pěstmi, zbraní na blízko a nebo střelnou zbraní. K zaútočení na zvoleného tvora je potřeba přepnou do stavu Boje a dvakrát na něj kliknout.

Základní magie

Základní typ magie ve světě má osm kouzelných kruhů, mezi které se rozděluje osm kouzel. Pro seslání kouzel je potřeba mít knihu s kouzlem nebo svitek zvoleného kouzla. Také potřebnou hodnotu many, inteligence a mít potřebné přísady. Kouzla této školy je dále také nutné mít naučena, to je možné učinit napsáním příkazu “.learnspell”.

Při otevření knihy kouzel můžeme listovat kouzly, které jsou v knize obsaženy. Na stránce kouzla pak vidíme, které přísady jsou pro kouzlo potřeba a ikonu kouzla. Tuto ikonu je možné přetažením umístit libovolně na obrazovce UO a ta dále slouží jako rychlý odkaz na seslání zvoleného kouzla (dvouklikem na ikonu).

forum dp2 ozveny dp2 obchodna vyveska
soubory ke stazeni
privesky dp2