Gwali
Gwali jsou humanoidní rasou, která sama sebe považuje za jediné pravé děti pravého stvořitele, boha-démona Ura. Podle jejich víry jim Ur dal schopnost převzít na sebe podobu jejich nepřítele a využít tak jeho vlastností ve svůj prospěch. S přechodem na nový svět před dávnými roky o část těchto schopností přišli a nyní se mohou měnit až na výjimky pouze do zvířat. Při proměně Gwali nepřebírá jen fyzické vlastnosti zvířete, ale do jisté míry je proměnou ovlivněn i po psychické stránce. Vzácně se vyskytnou případy, kdy Gwali pobývá v proměně tak dlouho, že už se nedokáže či nechce proměnit zpět. Gwali tíhnou k životu v blízkém kontaktu se zvířaty a přírodou, proto mohou působit prostě a neškodně. Zdání ovšem klame, jak se ostatní národy přesvědčily už několikrát, když se pokusily sáhnout na to, co bylo Gwalům svaté.
Ability:
- Feral affinity (aktivní) - promění Gwala do cíleného zvířete, případně ze zvířete zpět do lidské podoby
- Recall shape (aktivní) - umožní zapamatovat vzhled zvířete k proměně i bez jeho blízkosti
- Uroven (aktivní) - umožní přidávat body do vybrané skupiny proměn
Aktivní rasové ability se vyvolávají příkazem .raceability, je vhodné si je nastavit na makro nebo používat ikonku přes příkaz .lista.
Feral affinity
- Pro použií proměny je potřeba zacílit a stát poblíž zvoleného zvířete
- Proměnu lze provést každých pět vteřin
- V proměně nelze používat střelné zbraně, kouzla z dovednosti Magery (krom magických proměn) a využívat štít k vykrývání zranění (krom kočičích a medvědích proměn)
- 10% z hodnoty vlastností proměny je aktivních ihned a další hodnota roste spolu s vyšší úrovní postavy
- Použití v proměně změní Gwala zpět do lidské podoby
Recall shape
- Každý začínající Gwal si může zapamatovat jednu proměnu. Dosažením každé desáté úrovně se počet zapamatovatelných proměn zvedá o 1
Uroven
- Za každou 10. úroveň získává Gwal bod, který může umístit do preferované skupiny proměn.
- Úroveň určuje, na kolik procent dokáže Gwal využívat schopnosti proměny z příslušné skupiny. Bonusy za skupinu (tedy ty, které jsou společné pro celou skupinu a ne pouze pro jednotlivou proměnu) nejsou úrovní ovlivněny.
- Na začátku má každý Gwal všechny skupiny na 1. úrovni, maximální úroveň je 5.
Proměny
Schopnost brát na sebe různou podobu je základní charakteristikou Gwalů. Bojové proměny přidávají Gwalům nové vlastnosti, magické i bojové navyšují hodnoty jejich atributů a proměna v jelena či srnu zvedá jejich rychlost.
Bojové proměny
Vlastnosti
Vlastnosti jednotlivých proměn popisuje tabulka níže. Hodnota vyjadřuje sílu na 50. úrovni postavy a s pěti body v příslušné skupině. Pro konkrétní úroveň postavy (Úroveň) a počet bodů ve skupině (Body) platí vzorec: 0,1 * Hodnota + (Hodnota * (Body * 20) / 100 - 0,1 * Hodnota) * Úroveň / 50
Zvíře | 1. Schopnost | 2. Schopnost | 3. Schopnost | 4. Schopnost |
---|---|---|---|---|
Dog | 30 Hit Chance Increase | 10 Swing Speed Increase | --- | --- |
Timber wolf | 15 Hit Chance Increase | 15 Defend Chance Increase | 25 Damage Increase | --- |
White wolf | 10 Hit Point Regeneration | 3 Mana Regeneration | 15 Defend Chance Increase | --- |
Grey wolf | 5 Pohlcení kouzla | 20 Hit Chance Increase | 15 Defend Chance Increase | --- |
Dire wolf | 5 Kritický zásah | 50 Damage Increase | 15 Hit Lower Defense | --- |
Hell hound | 10 Hit Point Regeneration | 15 Hit Chance Increase | 20 Hit Fireball | 15 Hit Lower Defense |
Cougar | 8 Kritický zásah | 40 Damage Increase | 15 Defend Chance Increase | --- |
Snow leopard | 5 Hit Point Regeneration | 10 Hit Chance Increase | 20 Defend Chance Increase | --- |
Panther | 5 Hit Point Regeneration | 10 Stamina Regeneration | 20 Defend Chance Increase | --- |
Hell cat | 3 Faster Cast Recovery | 2 Faster Casting | 15 Hit Chance Increase | 25 Hit Fireball |
Brown bear | 15 Hit Chance Increase | 40 Damage Increse | --- | --- |
Black bear | 5 Kritický zásah | 15 Hit Chance Increase | 10 Swing Speed Increase | --- |
Grizzly bear | 15 Swing Speed Increase | 20 Hit Lower Defense | 10 Hit Lower Attack | --- |
Polar bear | 5 Pohlcení kouzla |
20 Defend Chance Increase |
25 Hit Lower Attack | 15 Hit Harm |
Giant serpent | 25 Hit Poison Bite | 15 Hit Point Regeneration | --- | --- |
Alligator | 5 Physical Resist | 15 Hit Chance Increase | 25 Damage Increase | |
Ice serpent | 20 Cold Resist | 2 Mana Regeneration | 15 Hit Freeze | 20 Hit Harm |
Lava serpent | 20 Fire Resist | 45 Damage Increase | 20 Hit Fireball | --- |
Lava lizard | 15 Hit Chance Increase | 20 Hit Fireball | 20 Hit Lower Defense | --- |
Frost lizard | 15 Hit Chance Increase | 20 Hit Harm | 20 Hit Lower Defense | --- |
Silver serpent | 15 Hit Chance Increase | 15 Defend Chance Increase | 30 Damage Increase | 10 Hit Lower Defense |
Ophidian warrior | 15 Hit Chance Increase | 10 Hit Life Leech | 30 Damage Increase | 15 Hit Lower Defense |
Skupina | Proměny | Schopnost |
---|---|---|
Psovití | Dog, timber wolf, white wolf, grey wolf, dire wolf, hell hound | +1,5 pevné zranění za každého gwala v psovité proměně ve společné partě (maximálně úroveň postavy + 1) |
Kočkovití | Cougar, snow leopard, panther, hell cat | 10% na nulovou platbu bojové ability, možnost vykrývání štítem |
Medvědovití | Brown bear, black bear, polar bear, grizzly bear | možnost vykrývání štítem |
Plazi | Giant serpent, ice serpent, silver serpent, lava serpent, alligator, lava lizard, frost lizard | 35% Venom Healing, nelze kombinovat s aurou Verite zbroje |
Ophidian | Ophidian warrior | možnost čerpat bonusu vzdálenosti u polearm zbraní. |
Atributy a potřebná úroveň
Při použití proměny se atributy postavy změní následovně: (atribut proměny * (( součet všech atributů postavy / 300 ) * 0,75)) + (hodnota atributu před proměnou * 0,3). S každou proměnou tak postava získá 5% bonus do atributů.
Inteligence je u každé bojové proměny na hodnotě 10.
Zvíře | Úroveň | Síla | Obratnost | Vitalita | Energie |
---|---|---|---|---|---|
Dog | 0 | 70 | 80 | 75 | 65 |
Timber wolf | 8 | 80 | 90 | 75 | 45 |
White wolf | 15 | 85 | 90 | 75 | 40 |
Grey wolf | 23 | 95 | 90 | 75 | 30 |
Dire wolf | 31 | 91 | 99 | 75 | 25 |
Hell hound | 40 | 82 | 63 | 75 | 70 |
Cougar | 0 | 80 | 120 | 50 | 40 |
Snow leopard | 13 | 75 | 100 | 75 | 40 |
Panther | 26 | 82 | 103 | 75 | 30 |
Hell cat | 40 | 95 | 80 | 75 | 40 |
Brown bear | 0 | 82 | 78 | 75 | 55 |
Black bear | 13 | 100 | 105 | 55 | 30 |
Grizzly bear | 26 | 100 | 80 | 75 | 35 |
Polar bear | 40 | 115 | 70 | 75 | 30 |
Giant serpent | 0 | 75 | 100 | 75 | 40 |
Alligator | 8 | 115 | 80 | 65 | 30 |
Ice serpent | 15 | 80 | 120 | 65 | 25 |
Lava serpent | 23 | 110 | 85 | 65 | 30 |
Lava lizard | 31 | 110 | 75 | 70 | 35 |
Frost lizard | 31 | 110 | 75 | 70 | 35 |
Silver serpent | 40 | 68 | 122 | 65 | 35 |
Ophidian warrior | 50 | 110 | 80 | 70 | 30 |
Magické proměny
Gwal se také umí proměnit do tvorů, které mají vyšší intelekt a přednosti pro ovládání magie, kde je nutná i správná gestikulace rukou. Jedná se o jediné proměny, ve kterých je možné plně využívat kouzla z dovednosti Magery.
Magické proměny narozdíl od bojových nemají žádné speciální vlastnosti, ale pouze upravují a navyšují Gwalovy atributy stejně jako bojové proměny.
Atributy a potřebná úroveň
Proměna | Úroveň | Síla | Obratnost | Inteligence | Vitalita | Energie |
---|---|---|---|---|---|---|
Gorila | 0 | 25 | 10 | 80 | 68 | 117 |
Sněžný tvor | 20 | 55 | 10 | 90 | 45 | 100 |
Oni | 40 | 46 | 0 | 94 | 10 | 150 |
Ophidian mage | 50 | 20 | 25 | 117 | 21 | 117 |
Ostatní proměny
Nakonec se gwal může proměnit do dalších tvorů, které však velkou silou ani nějakým uměním neoplývají. Jedinou vyjímku zde tvoří proměna do jelena nebo laně, která umožňuje běhat vysokou rychlostí (je nutné mít základní obratnost postavy na hodnotě 40).
Mezi ostatní proměny patří:
- býk, kráva, koza, horská koza, ovce, prase, divočák, mrož, jelen a laň