Hlad a zízen
Každá postava potřebuje jíst a pít. Když je dobře najezena a napita, tak za to získává určité bonusy, pokud je tomu ale naopak, tak naopak dostává postihy.
Během aktivního příkazu .afk postava nehladoví a nežízní.
Hlad
Stav nasycení se rozděluje do pěti stupňů podle míry naplnění žaludku. Maximální hodnota naplnění žaludku je 40, za každé snězené sousto jídla se 1 bod naplní.
Nasycení žaludku | Postava |
---|---|
0-9 | má nesnesitelný hlad |
10-19 | má velký hlad |
20-29 | měla by něco sníst |
30-39 | je dobře najezená, ale ještě by se do ní něco vešlo |
40 | je zcela sytá |
Při stavu nasycení žaludku:
- menším než 25 postava ztrácí schopnost regenerace života
- menším než 20 postava nemůže používat řemeslnické dovednosti, těžit a trénovat dovednosti a také ztrácí každé tři vteřiny dva životy
- menším než 10 postava ztrácí každé tři vteřiny tři životy
Za každou hodinu, kterou postava stráví ve hře, ztratí 1 bod nasycení žaludku.
Některé typy jídla (maso uvařené postavou s dovedností Cooking, Libová šunka z vánočních balíčků) poskytují postavě další bonusy. Velikost těchto bonusů záleží na množství snězených porcí a kvalitě jídla.
Další informace ohledně jídla je možné se dočíst na stránce o vaření.
Žízeň
Stav napití se rozděluje do čtyř stupňů. Hodnota pro maximální napití je 10. Každé napití nějaké tekutiny toto navýší o 2 body a také doplní 10 bodů staminy. Vodu do nádoby je možné nabrat ve studni, potoce a jezírku.
Napití | Postava |
---|---|
0-2 | má velkou žízeň |
3-5 | by měla něco vypít |
6-9 | je docela napitá |
10 | je zcela napitá |
Hodnota napití určuje z kolika % je postava schopna využívat celkovou regeneraci staminy. Například při napití 5 je postava schopna používat regeneraci staminy pouze z 50%.
Za každou hodinu, kterou postava stráví ve hře, ztratí 1 bod napití.