Dovednosti
Dovednosti jsou základním souhrnem schopností postavy a určují její zaměření.
Základní strop součtu všech dovedností je 700. Na 50. úrovni získává postava dalších 10 bodů nad tento strop a za každou další úroveň 5 dalších.
Dalším způsobem, jak navýšit strop dovedností, je zapsání řemeslnických dovedností do Řemeslnického cechu. V Cechu zapsané dovednosti se do stropu nepočítají.
Dovednosti je pak možné, až na pár vyjímek, do tohoto stropu libovolně kombinovat.
- Rasa Xarhaaz nemůže mít dovednost Chivalry.
- Rasa Farea nemůže mít dovednost Necromancy.
Každá dovednost má také vlastní strop 100. Ten je u většiny dovedností možné pomocí Svitků moci navýšit až na 120.
Vyjímky: Hiding, Poisoning, Tracking, Arms Lore, Alchemy, Tinkering, Cooking, Inscription, Camping a Lumberjacking
Při trénování Dovedností je jich velká část chráněna tzn. Antimakro systémem, který znemožňuje natrénovat více jak 0,3% Dovednosti v jedné lokaci nebo na jednom předmětu, podle toho jak se daná Dovednost užívá. Toto omezení neplatí při trénování do hodnoty 30%.
Lekce
Pro zlepšení se v Dovednostech na vyšší úroveň (30 a více) je potřeba lekcí mistra. Do této hodnoty (30) je možné jakoukoliv dovednost trénovat bez nutnosti platby lekce.
Lekce se platí u různých mistrů a je nutné ji zaplatit vždy předtím než je možné do vybrané dovednosti vložit dovednostní body a začít ji trénovat. Každá lekce umožní natrénovat až dalších 10 z vybrané dovednosti (u dovedností nad 100 se lekce platí po 5). Zaplacení další lekce je možné pouze po plném dokončení lekce předchozí.
Každá následující lekce (v jedné dovednosti) bývá vždy dražší.
Lekce pro dovednost, která je zapsána v řemeslnickém cechu, bývá vždy 3x dražší než obvykle.
Ceny lekcí
Základní cena lekcí (bez násobku pro řemeslnické dovednosti zapsané v řemeslnickém cechu). Uvedená hodnota dovednosti zobrazuje hodnotu na kterou po zaplacení lekce bude možné dovednost dále trénovat (např. první lekci je možné koupit dosažením 30 dovednosti a po zaplacení lekce je možné trénovat až na 40).
40 | 50 | 60 | 70 | 80 | 90 | 100 | 105 | 110 | 115 | 120 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
900 | 1600 | 5000 | 7200 | 9800 | 19200 | 24300 | 40000 | 44100 | 48400 | 52900 |
Omezení úrovní postavy
Maximální možná výše válečnických dovedností (bojové dovednosti, magie, ochočování atd.) je také omezená úrovní postavy (neplatí pro řemeslnické a univerzální dovednosti). První řádek znázorňuje úroveň postavy a číslo pod ním maximální hodnotu pro tuto úroveň.
0-4 | 5-9 | 10-14 | 15-19 | 20-24 | 25-29 | 30-34 | 35-39 | 40-44 | 45-49 | 50 a více |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
40 | 50 | 60 | 70 | 80 | 90 | 100 | 105 | 110 | 115 | 120 |
Mistři
Lekce se kupují u různých mistrů. Každý mistr poskytuje lekce pro jiné dovednosti.
Mistr | Nabízené lekce |
---|---|
Krotitel | Animal Lore, Animal Taming, Veterinary |
Bard | Musicianship, Peacemaking, Provocation |
Lovec | Hiding, Tracking, Archery, Camping, Stealth |
Alchymista | Alchemy, Poisoning |
Mistr boje | Wrestling, Fencing, Macing, Swordsmanship |
Mistr bojových umění | Parrying, Bushido, Tactics, Ninjitsu |
Léčitel | Anatomy, Healing |
Mág | Magery, Evaluate Intelligence, Magic Resistance |
Kněz | Meditation, Focus, Chivalry |
Nekromant | Necromancy, Spirit Speak |
Truhlář | Carpentry, Lumberjacking |
Horník | Mining |
Kovář | Blacksmithy, Arms Lore |
Kuchař | Cooking |
Písař | Inscription, Spellweaving |
Krejčí | Tailoring |
Dráteník | Tinkering |
Změna dovedností
Dovednosti je možné se měnit dvěma způsoby - zapomenout nebo se dovednost přeučit.
Zapomenutí zařídí Gamar na luminorském hřbitově. Postavě se vrátí všechny body a talenty, které do dovednosti investovala.
Přeučení je možné po dosažení stropu - v menu Dovednosti (na Portrétu) zvolíte požadovanou dovednost a nastavíte u ní šipku dolů. Tato dovednost se bude při učení jiné dovednosti snižovat. Totéž je možné nastavit v Razoru na kartě Skills. Takto přeučená dovednost neztrácí zaplacené lekce, body ani talenty. Při opětovném učení se ji postava naučí rychleji (neplatí pro řemeslné dovednosti).